Arhivă categorie Prevenire

deSport Therapie

Este necesar consumul de lichide cand faci efort?

Cu totii stim cat de important este sa bem apa si cunoastem beneficiile acestui lichid vital. Intrebarea este, e  necesar aportul de lichide suplimentar in timpul efortului? 

Citește mai mult

deSport Therapie

La ce pericole ne expune statul pe scaun?

Statul pe scaun, ore intregi, in fata calculatorului sau la volan, a devenit o adevarata amenintare pentru sanatatea organismului nostru, chiar daca la prima vedere lucrurile nu par atat de grave.

Este binecunoscut faptul ca statul indelungat pe scaun este un motiv principal al durerilor de spate. Un studiu recent al cercetatorilor suedezi de la Karolinska-Institut din Stockholm arata insa ca exista o legatura directa intre statul indelungat pe scaun si aparitia diferitelor tulburari metabolice (sindrom metabolic, obezitate), a bolilor cardio-vasculare si a diabetului de tip 2. La aceleasi rezultate a ajuns si cercetatorul australian David W. Dunstan, conducatorul Institutului Baker IDI Heart si Diabetes.

Citește mai mult

deSport Therapie

CONCURS: Care sunt cei mai importanti 2 muschi pentru stabilizarea coloanei lombare?

Stiati ca in corpul omenesc exista aproximativ 650 muschi? Dintre acestia, doi sunt cei mai importanti pentru stabilizarea coloanei lombare.

Care sunt cei doi muschi? Trimite-ne raspunsul tau la office@sporttherapie.ro pana pe 22 ianuarie 2018, ora 00:00 si intra in concursul nostru.

Citește mai mult

deSport Therapie

Cum sa slabesti sanatos pe termen lung

Am fost intrebati de multe ori de catre pacienti, mai mult de paciente, in cadrul terapiei de recuperare cum se poate scapa de kilogramele in plus. De cele mai multe ori aceasta trebuia sa se intample imediat, sa tina definitiv si daca este posibil sa aiba efect doar in anumite zone. Lucrand cu pacienti cu probleme ortopedice, acestia veneau la sala cu indicatii clare de la doctor, de exemplu: „A zis doctorul ca trebuie sa slabesc 10 kg!”. Citindu-le nedumerirea si ingrijorarea pe chip, am ales sa explicam aici, pe intelesul tuturor, ce inseamna si cum se poate scapa de cateva kilograme in plus, fara a afecta alte organe si functii ale corpului pe termen lung.

Ca sa fie clar, va spunem de la inceput ca nu exista o reteta minune valabila pentru toata lumea, dar credem ca un om informat corect va alege singur calea cea mai potrivita care sa-l duca la rezultatul dorit.
Citește mai mult

deSport Therapie

Oferta de sezon – Pregateste-te pentru sporturile de iarna

Inainte de a-ti face rezervare la un resort de schi, testeaza-ti rezistenta si forta. Schiul si snowboardul sunt sporturi de sezon care necesita o conditie fizica specifica pentru acest tip de efort. Intra in forma cat mai rapid si profita acum de oferta noastra speciala!
Citește mai mult

deSport Therapie

Dureri de spate

Scapa acum de durerile de spate cu aparate de ultima generatie care asigura stabilitatea fiecarui segment al coloanei vertebrale!
Stabilitatea coloanei vertebrale este oferita de muschi mici, profunzi, cu insertia direct pe coloana. Exercitiile clasice dezvolta doar muschii de suprafata ai spatelui, care nu ofera stabilitate coloanei vertebrale.
La pacientii cu dureri de spate muschii profunzi intra mai tarziu in actiune decat la persoanele fara probleme de coloana. Cercetatorii australieni au dovedit stiintific ca M. transversus abdominis si M. multifidus sunt muschii care prin activitatea lor pastreaza coloana in pozitie neutra si feresc discurile intervetebrale de solicitari care pot duce la lezarea lor. Prin activitatea statica de la birou acesti muschi “uita” sa lucreze, provocand instabilitatea coloanei si dureri din ce in ce mai accentuate.
La Centrul Sport Therapie stimulezi acesti muschi profunzi prin aparate medicale de ultima generatie, care asigura stabilizarea segmentara a coloanei si astfel, eliminarea durerilor de spate.
Programari la 0799593216.

deSport Therapie

Aeroscan

Testul Aeroscan masoara metabolismul energetic individual folosind principiul calorimetriei indirecte. Spre deosebire de calorimetria directa care masoara cantitatea de caldura eliberata de organism in camere izolate termic, fiind foarte costisitoare de aplicat, calorimetria indirecta masoara energia produsa de organism prin calculul cantitatii de O2 consumata.

Metabolismul energetic poate fi calculat cunoscandu-se echivalentul caloric al alimentelor consumate (in Europa 20,2 kJ (4,83 kcal) pe litru de O2 consumat sau prin intermediul coeficientului respirator RQ.

Coeficientul respirator RQ reprezinta raportul dintre cantitatea de CO2 eliberata si cantitatea de O2 consumata. Testul Aeroscan masoara printr-un senzor cantitatea de CO2 eliberata si cantitatea de O2 consumata. Cunoscand valorile RQ pentru substantele nutritive (1,0 pentru glucide, 0,7 pentru lipide, 0,85 pentru proteine), testul Aeroscan arata in timp real ce substrat energetic este folosit in timpul efortului (glucide sau lipide, proteinele fiind scoase din calcul din cauza rolului nesemnificativ in metabolismul energetic). Prin aceasta Aeroscan are aplicabilitate atat la sportivi, in stabilirea planurilor individuale de antrenament cat si la cei care doresc sa slabeasca, aratand intervalele in care arderea grasimilor este maxima.

deSport Therapie

Cum slabesc

Am fost intrebat de multe ori de catre pacienti, mai mult de paciente , in cadrul terapiei de recuperare cum se poate scapa de kilogramele in plus. De cele mai multe ori aceasta trebuia sa se intample imediat, sa tina definitiv si daca este posibil sa aiba efect doar in anumite zone. Lucrand cu pacienti cu probleme ortopedice, acestia veneau la sala cu un verdict clar de la doctor: „A zis doctorul ca trebuie sa slabesc 10 kg!” . Citindu-le nedumerirea si ingrijorarea pe chip, am ales sa explic aici pe intelesul tuturor ce inseamna si cum se poate scapa de cateva kilograme in plus, fara a afecta alte organe si functii ale corpului pe termen lung. De la inceput spunem clar ca nu exista o reteta minune valabila pentru toti, dar cred ca un om informat corect va alege singur calea care i se pare cea mai potrivita sa ajunga la rezultatul dorit. Ok, putem incepe…
In repaus fiecare om consuma o cantitate de calorii, necesara pentru intretinerea functiilor vitale (activitatea inimii, a creierului etc). Acestui consum minim de repaus, numit metabolism bazal, i se adauga cantitatea de calorii consumata in timpul activitatilor zilnice. Cantitatea de calorii consumata suplimentar depinde de intensitatea activitatii prestate si impreuna cu cantitatea de calorii consumata in repaus reprezinta consumul zilnic caloric al unui individ. Daca aportul caloric prin alimentatie depaseste consumul zilnic de calorii este clar ca “suplimentul” se va depune. Principiul de slabit e simplu: consumul de calorii zilnic trebuie sa fie mai mare decat aportul de calorii sau, in limbajul specialistilor nutritionisti, bilantul caloric zilnic sa fie negativ. Cum realizam asta?
Povestea incepe de la metabolismul de repaus (bazal). Fiecare isi poate calcula metabolismul bazal aproximativ dupa formulele:
La femei: GC (kg) x 1,0 x 24h
La barbati: GC (kg) x 1,1 x 24 h
Trebuie mentionat ca GC reprezinta greutatea optima care este: inaltimea in cm – 100.
Metabolismul bazal este insa individual si depinde de varsta, inaltime, greutate, sex, dar si de compozitia corporala, mai precis de masa musculara.
Masurarea cea mai exacta o ofera spiroergometria, o analiza individuala a compozitiei aerului respirat care arata aportul de oxigen, cantitatea de CO2 si volumul respirator pe minut. Daca de exemplu s-a calculat un metabolism bazal de 1600 kcal, atunci persoana testata trebuie sa aduca corpului zilnic cel putin aceasta cantitate de calorii pentru a-si asigura functionarea organelor vitale. De aici deriva un potential pericol al dietelor care asigura corpului un minim de calorii, avand ca efect direct scaderea metabolismului bazal, adica a caloriilor consumate in repaus, pana la valori de 1000-1100 kcal. Trebuie stiut ca metabolismul bazal are nevoie de pana la 12 luni sa revina la valorile de dinaintea unei diete.
Metabolismul bazal este astfel un factor foarte important in calculul consumului caloric zilnic si atingerea greutatii dorite. Orice program de reducere a greutatii corporale trebuie sa inceapa cu o analiza individuala a metabolismului, care ofera date exacte asupra organismului propriu.
Vom continua…