Alimentatia in timpul COVID-19

deSport Therapie

Alimentatia in timpul COVID-19

In lupta cu coronavirusul cel mai important este un sistem imunitar puternic. Alimentatia este calea cea mai simpla pentru a-l obtine si a pune bariera virusilor si infectiilor.

Tipp 1 PROTEINE

In ultimul timp a avut loc un asalt asupra rafturilor de alimente din magazine, in special asupra produselor cu durata lunga de valabilitate. Vizate au fost pastele fainoase, orezul, chiar si conservele. Drojdia a devenit un produs de lux in vremea pandemiei. Avem o veste buna pentru cei care nu au reusit sa-si doteze camara cu aceste produse, bazate in primul rand pe carbohidrati. Nu carbohidratii sunt cei care intaresc sistemul imunitar, ci proteinele! Sistemul imunitar este constituit in primul rand din proteine. Impotriva coronavirusului luptam cel mai bine daca avem un sistem imunitar performant. Un sistem imunitar este performant daca are un numar indeajuns de celule la dispozitie, lucru dependent de numarul de aminoacizi existent, materialul de “constructie” al celulelor.

In aceasta perioada, in care trebuie sa rezistam zilnic atacurilor virusilor, sistemul nostru imunitar este dependent de un aport regulat de proteine, cel mai bine un aport zilnic. In cazul unei afectiuni gripale sau a unei infectii, corpul nostru are nevoie de la o zi la alta de 30-40% mai multe proteine, pentru a putea produce mai multe substante de aparare. De aceea corpului nu ii sunt de folos pastele fainoase sau mancarea la conserva, ci are nevoie de proteine cu o inalta calitate nutritiva.

Acestea pot fi produse din carne, lactate, este recomandat sa avem in frigider produse cu un termen mai mare de valabilitate, bogate in proteine, ca parmezan, branza, tofu sau produse din soia. Deasemenea o sursa foarte buna de proteine sunt leguminoasele, aici intrand fasolea, mazarea, lintea sau nautul. Recomandat este, daca este posibil, sa fie produse sezoniere si din regiuni apropiate.

Tipp 2 APORTUL DE LICHIDE

Un alt element deosebit de important in protectia contra coronavirusului este aportul de lichide, in primul rand de apa. Apa transporta substantele nutritive, vitale, acolo unde este nevoie de ele. In al doilea rand apa umidifica mucoasele, adica exact locul de intrare al virusilor in corp, formand o prima pelicula protectoare care impiedica patrunderea in celule a virusilor. O alta solutie eficienta sunt lichidele fierbinti. Se pot bea ceaiuri fierbinti de ghimbir sau din alte plante cu proprietati dezinfectante, o data la 2-3 ore, pentru o dezinfectare a cavitatii bucale si a faringelui, locul de incrucișare a cailor respiratorii si digestive, adica exact partile direct expuse virusului corona.

Tipp 3 VITAMINA D

O crestere a concentratiei de vitamina D in corp ne intareste sistemul imunitar si ne ajuta in plus in lupta impotriva virusilor si bacteriilor. O picatura de vitamina D uleioasa luata cu ceva lichid sau amestecata in musli la masa de dimineata, chiar si o pastila de vitamina D, sunt indicate mai ales in aceasta perioada de iesire din anotimpul rece, cand concentratia de vitamina D in corp este mai scazuta.

In final, un sfat simplu, in cazul in care soarele straluceste pe cer profitati de el; expunerea pielii timp de 20 minute la soare creste concentratia de vitamina D in corp si ajuta suplimentar la lupta impotriva virusilor si bacteriilor.

Despre autor

Sport Therapie administrator